Thailand2015.reismee.nl

Laatste dag Bangkok

Harm van het Jaidee Resort heeft ons bij het ophaalpunt van de bus afgezet, dat was wel zo prettig want om 11 uur 's morgens was het alweer bloedheet. De bus deed er 3 uur over om Bangkok te bereiken en toen nog n uur door BKK tuffen om op busstation Pin Klao te komen. Daar kwamen meteen weer afzetters van taxichauffeurs op ons af, *#*#**# bijna 1100 baht vragen voor n rit naar t vliegveld. Ze durven wel. Staat er n krijsende madam bij die doet of wij gek zijn, of we wel weten hoe ver het is? Ja, we hebben wel n idee. Ze vertikken het ook om de meter aan te zetten, ook al vraag je er expliciet om, maakt niks uit voor de prijs zeggen ze, huh huh. De afzetters verdomden het in elk geval om ons weg te brengen voor veel minder en riepen n collega. Die heeft ons uiteindelijk ook genept ook al had ie de meter aan staan. Bijna geen ontkomen aan. Het was n rit van anderhalf uur in de spits, vlgs mij is het altijd spits in Bangkok, om op het vliegveld te komen en het is nogal n afstand. Bangkok is zo'n enorm grote stad, komt geen eind aan. Naar Nederlandse begrippen betaal je n habbekrats voor zo'n rit (18 euro) maar het is het idee dat ze je willens en wetens belazeren. En hun engels komt ook niet verder dan Amsterdam en football. Ga je in discussie, verstaan ze je niet. Ik heb de Thailand website er eens op nageslagen en het blijkt dat de praktijken van de chauffeurs een algemeen voorkomend probleem zijn waar de overheid ook moeilijk grip op krijgt. Er is wel n meldpunt, maar ja, gedoe enzo. In Hua Hin hadden we ook al van die afzetters die 700 baht vroegen voor n ritje van 2 km naar het paleis. Wees gewaarschuwd. Ons hotel ligt net buiten het vliegveld, de landende toestellen scheren over ons heen maar we horen ze nauwelijks. Na even bijkomen zijn we op zoek gegaan naar iets eetbaars en kwamen bij een allerleukst restaurant aan n grote visvijver. Vissen voeren was n soort kinderattractie, de vissen buitelden over elkaar heen in hun vraatzucht. Leuk gezicht. Jan heeft kip cashew, altijd lekker, gekozen en ik gedroogd vlees wat gefrituurd was, ook lekker. Het meisje wat ons hielp sloofde zich aardig uit en ze kreeg 100 baht fooi die ze snel wegstopte. Bij het weggaan zei ze, see you tomorrow, ja dat zou ze wel willen. Daarna zijn we terug gewandeld naar het hotel. Morgen vliegen en zijn rond half 8 's avonds op Schiphol. Het is koud horen we dus de overgang zal wel ff wennen zijn, van + 34 naar - 2. Gelukkig hebben we Toon, dus we zetten de kachel onderweg vast aan. Dit is de laatste van deze reis. Het was n hele ervaring om in een heel andere cultuur binnen te stappen. Prachtige tempels bezocht en veel moois gezien. We hebben ons vaak verbaasd over wat hier allemaal kan, met 4 man en n baby op de scooter, of zoveel pakkelarie bij je hebben dat je er zelf amper bij kan. Het eten is lekker, een mooi land met als uitschieter Ko Phan Ngan met zijn mooie gezellige strandjes. De mensen zijn vriendelijk en tolerant, de beroemde Thaise glimlach, maar ze draaien je ook net zo glimlachend een poot uit. Veel armoede gezien, sloppenwijken naast luxe hotels, kortom land van tegenstellingen. De drie weken zijn omgevlogen.

Eddie Adema

Hoi.

Ik heb genoten van alle belevenissen van jullie die ik heb mogen lezen in je dagboek. Heel erg hartelijk dank voor het bijhouden hiervan. Het is ook zeker leerzaam voor anderen die mogelijk naar dit land af zouden willen reizen. Verder maak ik erop uit dat jullie een hele mooie reis hebben gehad en er veel van hebben genoten. Ook dat komt jullie toelijkt me. Nogmaals hartelijk dank en ik wens jullie een hele prettige en voorspoedige terugreis.

Igor

Het was weer vermakelijk om mee te lezen. Heel leuk geschreven. En sommige foto's deden het leuk op t werk ..maar aan alles komt een einde.... hele goede terug reis gewenst!

Diny

Ik heb ook (weer) genoten van de heerlijke verhalen en de prachtige fotoos. Goede thuiskomst en dan nog lekker nagenieten.

Dp

Mooi om het te volgen, goede reis en acclimatisering toegewenst

Bolle

Goeie en veilige reis terug. Buisz, als je je spullen komt halen, neem ff koffie mee. Is bijna op!

Bert

Mooie verhalen en mooie foto's.
ik waande me even weer terug in dit bijzondere land.

Goeie terugvlucht en gauw afspreken want ik ben erg benieuwd naar de foto's.

JP

We zijn dr weer! Bedankt voor het volgen, het meeleven en de commentaren. Op naar de volgende reis!

Ron

Jan/Emmy nou mooi dat de terugreis goed gegaan is. Was weer erg leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen.