Thailand2015.reismee.nl

Hua Hin

Het is hier ook goed verblijven, we hebben een origineel thais huisje en n zwembad voor de deur.
Harm en Nipha verzorgen een zeer uitgebreid ontbijt en perfect gekookte eitjes. Om 11 uur zijn we met hun shuttle naar Hua Hin gereden, het resort ligt nl iets uit het centrum. Hua Hin is een grote badplaats met een prachtig breed, wit strand. De koning, die ze hier zeer hoog hebben, heeft hier zijn paleis en bracht al zijn vakanties hier door. Op en rond het strand is van alles te doen, stalletjes en paardrijden.
Maar wij moesten eerst een reis regelen voor morgen. Harm had de aircobus geadviseerd naar Bangkok, na een forse wandeling waren we bij de booking office. Alle bussen voor morgen waren volgeboekt. Yo. Toen met met n tuktuk naar het station gereden. Het stationnetje van Hua Hin is het meest gefotografeerde station van Thailand en misschien ter wereld, dat ben ik ff kwijt.
In ieder geval is het een mooi station, was ooit een paviljoen maar hier neergezet ter eer en glorie van Boemie.
Er gaan 2 treinen naar BKK, om 06.00 uur en on 14.10. 6 uur valt af, hebben we geen zin in.
Treinkaartjes kan je pas op de dag zelf kopen. Er kwam net een trein binnen en die zat stampevol natuurlijk, als er maar 2 op n dag gaan........
Hm, vreemd dat er maar 1 busmaatschappij op BKK zou rijden, en anders toch maar weer een minivan ritselen. Eerst maar wat eten en drinken, dat werd een Duits tentje waar weer wat van die ouwe blanke mannen met hun Thaise vriendinnen zaten. We hebben het eens zitten bekijken, conversatie hebben ze dus totaal niet. In dezelfde straat vonden we een busmaatschappij en die had plek voor ons om 12.00 uur.
Daarna zijn we Hua Hin ingedoken, aan het strand geweest en gelopen, door achteraf straatjes waar de dames lonken en zo kwamen we ineens bij een schildersatelier, wierpen een blik naar binnen en tot onze verbazing zagen we het Hoge der A op de ezel staan. Meneer maakte het in opdracht, hij wist niet waar het was. Z'n engels was ook weer denderend natuurlijk, nadat we hem verteld hadden dat we daar woonden, vroeg hij of we de plaats kenden, Amsterdam?
Nee, Groningen. Oh yes, Amsterdam. Laamaar.
We hebben nog wat gedronken en zijn om 16.00 met de shuttle mee terug gegaan om nog even lekker te zwemmen. Rond 18.00 uur een taxi besteld en naar de Cicade geweest, een drukbezochte avondmarkt die andere zaken verkoopt dan de gebruikelijke meuk met hier en daar wat artiesten die kunstjes deden. Hier ook lekker gegeten saté en noodles. Tegen half 10 hadden we de markt 2 x gecrost en hebben onze taxichauffeur gebeld, die was er binnen 10 minuten.
Terug hadden we zin in een wijntje maar de bar was dicht. Gelukkig was onze minibar wel open.
Morgen gaan we naar Bangkok dus, laatste station van deze vakantie.

Dp

Wow, is het alweer bijna voorbij, of nog wat dagen bangkok.

sis & husbie

hele goede reis morgen!
en een gewaarschuwd mens telt voor twee: het weer hier zal een schok voor jullie zijn....