Thailand2015.reismee.nl

Ko Pha Ngan dag 1

Vanmorgen na het uitgebreide ontbijt mét vers fruit van mevrouw Moon Star naar het strand getogen.
Jan wist een leuke route en zo kwamen we op een strand verderop terecht. Bijkomend voordeel was dat we met een taxiboot naar ons 'eigen' strand terug konden varen wat we dus gedaan hebben. Die longtailboten hebben een niet bepaald makkelijke instap, en zeker niet vanuit het water.
Bij mijn instap zwaaide ik zwierig de tas met badspullen door het water. Helaas zat mn iphone er ook in en die vertikte het na die slok zeewater.
Open maken bleek geen optie want daar komt gespecialiseerd werktuig aan te pas. Jan opperde dat ik de föhn er op zou zetten en dat hielp, hij doet t weer.
De rest vd middag hebben we doorgebracht op ons terras met n drankje en lekkere spring rolls. Tegen de avond naar het strand gelopen(ingang om de hoek) om de zonsondergang vast te leggen, eergisteren was hij mooier, vandaag was er wat bewolking. Je ziet m zakken en binnen n paar minuten is de zon weg en wordt t donker. Personeel van de aanwezige barretjes, hotels was al druk bezig met de avondopstelling, eettafels werden op het strand gezet en verlichting in alle variaties, leek erg gezellig. Op het water verzamelden de inktvis vissers zich en verlichten het water met hun felgroene lampen.
We hebben op het strand gegeten bij een bbq 'restaurant'. Jan een red snapper en ik satay, een maiskolf er bij en salade. We hadden zin in frietjes dus bestelden we die bij, komen ze met 2 enorme borden friet aanzetten. En zout! Beetje jammer. Onder t genot van n mojito nog wat zitten genieten, het is hier goed toeven, mooi wit strand niet overmatig druk en het zeewater is lauw. Toen t mooi geweest was terug naar het appartement. Het beest zat ook weer te roepen, het is n gekko hebben we ontdekt. Komt behoorlijk geluid uit zo'n beest.

Morgen gaan we het eiland per scooter verkennen.

Twan

Boy I thought I was the only one who loves mojito,s..... Try one with pineapple juice sometimes !

sis

het klinkt alsof je daar nog wel een paar weekjes zou kunnen doorbrengen!

Imro

klinkt goed allemaal, have fun daar!