Thailand2015.reismee.nl

Krabi en naar Phang Nga

Gisteren,vrijdagochtendeerst wat bij het zwembad gelegen en gezwommen tot het te heet werd. (gevolgen zijn te zien ondanks smeren) Om 14.00 uur zijn we met de shuttle van het resort naar Ao Nang gegaan, een badplaats een paar km verderop. Bloedheet en net of je aan de Spaanse kust loopt.
Souvenirwinkeltje na souvenirwinkeltje, eten in alle talen, kortom multicultureel maar niet onze kop van thee al die commercie.
We hebben een poos naar de bedrijvigheid van de boottaxi's zitten kijken en n sateetje gegeten en toen weer naar het opstappunt van de shuttle gegaan. Zodoende waren we veel eerder terug dan we gepland hadden. Dit was ook meteen de laatse keer dat ik me heb laten verleiden op het heetst van de dag een activiteit te doen. Verder hadden we niet veel puf meer, de warmte is best afmattend, dus lekker wat zitten lezen op ons balkonnetje met n drankje.

Vanmorgen na het uitchecken met een taxi naar het busstation van Krabi gegaan.
Kaartjes gehaald voor de bus naar Phang Nga. Apart systeem hebben ze: je koopt een kaartje, dan krijg je een rood briefje. Op het moment dat er bussen komen (en ze gaan naar Phuket allemaal via Phang nga) kijken ze waar plek is, stoppen je in een bus en dan krijg je later van de conducteur een kaartje, die hij vervolgens 5 minuten later komt controleren. De bus was weer eentje uit de zestiger jaren maar dat bomde niks, het is spotgoedkoop, we hadden airco, we zaten en t schommelde aangenaam.
Na dik anderhalf uur schommelen waren we in Phang Nga, we werden op n troosteloos busstation gedropt. Het hotel was op korte loopafstand dus wij op weg na eerst allerlei mannetjes te hebben afgepoeierd die ons weg wilden brengen, naar de baai brengen, een tour verkopen of gewoon nieuwsgierig waren waar we vandaan komen. Het plaatsje bestaat voornamelijk uit een hele lange hoofdstraat waar alles zo'n beetje gebeurd. Alles is in Thai, nergens engels, toeristen zijn hier nog niet massaal geland.
Het hotel is n guesthouse, 2 aardige nauwelijks engels sprekende dames hielpen ons naar de kamer, het is wat provisorisch maar zeer schoon. Douche, wc, wastafel in 1 hokje, alles wordt kletsnat, dáárom stond het wc papier buiten het toilet/douche/wastafelhok.
Jan ging de was naar de service brengen en een boottoer voor morgen regelen, mevrouw beneden wist wel wat, liep met hem naar buiten, floot een voorbijkomende bromfietser aan, Jan achterop de brommer om 60 meter verder af te stappen, de bromfietser bleek de boottoermeneer te zijn. Grappig. We hebben een toer voor de hele dag morgen.
Meneer had Jan ook verteld dat er een mooie tempel in de rotsen was, niet zo ver van hier en de moeite waard.
Ik zag de bui al hangen. Wij op pad, 4 uur en bloedheet, niet zo ver was natuurlijk een behoorlijk eind lopen en ook nog omhoog, maar we hebben het gehaald. Om vervolgens te constateren dat de grot dicht was. Ik hoop dat zijn toer morgen beter in elkaar zit!Dus weer door de warmte teruggesjokt, gevraagd waar we kunnen eten? daar en daar. Dat was ook weer een behoorlijk end waarbij we door de slums van PN zijn gekomen. Kwamen we uiteindelijk op een grote markt uit met heel veel mensen en heel veel kabaal. daar nog even gekeken en toen terug gewandeld, onderweg een hapje gegeten en op zoek naar een busstop.

Tuktuk's hebben ze hier niet, wel n soort open bus die langs komt. Nergens een busstop. Nergens een bus.
Om een lang verhaal kort te houden, we waren uiteindelijk rond half 8 weer bij het hotel en hebben zeker 15 km in de benen zitten. De zoutpilaren van het lijf gedoucht en we komen nu niet meer van onze plek tot de wekker morgenvroegom 7 uurgaat.

Dp

Klinkt verhit
Morgen walvis spotten?

Bert

Wat zullen jullie slank terug komen van al die kilometertjes lopen en dat gezweet haha

sis

je gebruikt je nieuwe asics goed, zijn al wel versleten,denk ik.
geen foto's vandaag, Jan?

Em

Het was dan ook zeeeer warm.
Walvissen, ik ga voor haaien

chri

fijn dat jullie veel beweging hebben. veel drinken en oppassen voor kuitkrampen