Thailand2015.reismee.nl

Krabí 18 & 19 febr.

Aangezien we tijd genoeg hadden hebben we het rustig aan gedaan, de koffers gepakt, afgegeven bij de receptie en een taxi voor de middag besteld. Daarna weer n lekker broodje Subway gehaald en voor de koffie naar de Starbucks aan de overkant waar we vriendelijk werden begroet. Bij het weggaan vroeg het meisje of we morgen weer kwamen? Nee, morgen zijn we in Krabi, met de klemtoon op i (zei zij) Dan wenste ze ons een goede reis. Aardig toch?
Toen zijn we Chinatown ingedoken, daar was het een drukte van belang ivm het Nieuwjaarsfeest van de 19e. Allerlei kraampjes met voornamelijk eterij, alles mooi opgestapeld of in slagorde opgesteld en het ene nog vreemder dan het andere. Knalblauwe krabben, rode krabben, vis, schildpadden, insecten, en dingen waarvan we ons afvroegen wat het was.
Een jong stel kocht een paar enorm grote gefrituurde kevers, lekker als hapje tussendoor.
Na rondgekeken te hebben zijn we weer richting hotel gegaan en niet veel later was de taxi er ook al. Het vrij nieuwe Naphotel in Chiang Mai is n aanrader! Supervriendelijk behulpzaam personeel en n mooie luxe kamer.
Daarna nog n poos wachten op t vliegveld natuurlijk en iets eerder dan gepland konden we de lucht in met AirAsia, ja, die maatschappij waarvan de vliegtuigen uit de lucht vallen. Deze deed dat niet, hoewel we vlak voor de landing meenden er al te zijn, zo'n gebonk ineens, waarschijnlijk een luchtzakje ofzo. De jongen naast mij sloeg n kruisje, maar zo erg was t nou ook weer niet.
Ook hier weer wat chinezen zonder opvoeding meegemaakt. Tjongejonge wat n volk.
In ieder geval waren we binnen 2 uur op Krabi en werden we opgewacht door onze taxi. Uiteindelijk waren we rond half 9 bij t resort en zijn na een zeer korte kamerinspectie doorgeschoten naar het restaurant waar we weer lekker Thais hebben gegeten. Op die ene misser na is het eten hier goed en lekker.
We hebben een kamer in een rond huis wat in vieren is gedeeld, de badkamer is enorm met een watervaldouche die net zo hard aan de achterkant als voorkant zn water stort, beetje natte boel.
In de kamer hing gisteravond n aparte lucht, vanmorgen kwamen we er achter waar die weg komt. De huishoudelijke dienst sprayt alle kamers met insectenspray. Behalve die beestjes bij de kraampjes hebben we nog steeds niks gezien waarvan we niet blij worden.
Gisteravond hadden we wel bezoek van een gekko, maar die schrok harder van ons dan wij van hem.
Omdat het donker was toen we aankwamen konden we vanmorgen pas zien waar we zitten, ziet er prima uit, mooie tuin, uitzicht op zee en een fijn zwembad.
Vandaag hebben we een wedoenniksdag, ontbijten, zwemmen, lezen, eten en drinken.
Het is vandaag af en toe bewolkt maar dat is helemaal niet erg.

Twan

What a great vacation you guys are on, except flying with asiaair good that it went well.
I sure am following everything you are doing .love it
Keep em coming. Love