Thailand2015.reismee.nl

Chiang Mai

Vandaag een rustig dagje, beetje uitgeslapen en daarna een broodje Subway gegeten.
Die smaken dus echt overal hetzelfde.
Daarna zijn we naar het Art in Paradise Museum gelopen en hebben ons daar een poos vermaakt met allerlei 3D voorstellingen. Toen we weer buiten liepen zag ik n enorme winkelhaak in Jan's broek. Niks van gemerkt. Jan is op zoek gegaan naar een kleermaker en dat is m uiteindelijk gelukt in Chinatown waar hij lol heeft gehad met 2 dames die, terwijl ze de broek repareerden, hem familiefoto's lieten zien en praatjes voor 10 hadden. Tegen de avond besloten we te gaan eten in de old town en hebben onderweg toch nog n Wat bekeken. Uiteindelijk op n terras gaan zitten (terrasjes hebben ze hier amper) met n wijntje en ons vergaapt aan alles wat voorbij komt. Alle nationaliteiten lopen hier rond, het is n mierenhoop. Er was n opstootje bij n winkeltje aan de overkant en de tourist police kwam er aan te pas, Jan concludeerde dat het goede buurtagenten waren want de zaak is gesust en alles ging rustig uit elkaar. De officers gingen vervolgens nog even met wat dames op de foto, lachen.
We zaten zo prettig dat we besloten te blijven en hebben eten besteld, lekkere kip met cashew voor Jan en ik had Singapore noodles en samen een salade. Dat ging er goed in. We werden als vorsten bediend, flesje wijn in de koeler, zelfs water werd bijgeschonken.
Op n gegeven moment was t genoeg geweest en zijn we langzaamaan teruggewandeld naar het hotel.

Woensdag viert men in Thailand het Chinese Nieuwjaar en men is druk aan het voorbereiden. Nu en dan gaat er ook wat vuurwerk de lucht in, heb t idee dat t onbedoeld is.

Morgen gaan we naar Krabi.

sis

een echt vakantiedagje dus, lekker ontspannen.

nel

toen ik dat van die winkelhaak las, kreeg ik gelijk zo'n pickpocketgevoel, gelukkig maar dat het een ordinaire broekscheur was.

Dp

Goede reis!