Thailand2015.reismee.nl

Chiang Mai

Wij stonden op tijd klaar om door t busje opgehaald t worden, t busje liet op zich wachten.We waren de eersten, er moesten nog wat Chinese mensen gehaald. Toen uiteindelijk de club van 12 compleet was waren we drie kwartier verder en konden we op pad naar boven, de berg op. Deze groep Chinezen zijn in mijn ogen de meest onbeschofte mensen ter wereld. Zodra de gids wat uitlegt praten ze er luidkeels doorheen zodat wij t ook niet meekrijgen, ze dringen voor, laten boeren en lopen dwars door je heen alsof ze alleen op de wereld zijn.
Na een steile klim aangekomen bij de koninklijke tuinen van Phu Ping Palace. De gids (aardige jongen) ging kaartjes kopen.In Thailand wordt met 2 maten gemeten, buitenlanders betalen bij de meeste attracties 30 baht entree meer dan Thai, beetje vreemd.En moest Jan voor 15 baht een lange broek aantrekken want zijn blote onderbenen mochten niet, terwijl die thaitjes en chineesjes gewoon doorliepen. Die broek was hilarisch.

We waren blij dat we voor de ochtend hadden gekozen want het begon al warm te worden en we moesten af en toe stijl omhoog maar tussen de bomen was het aangenaam. De tuinen waren aardig maar niet bijzonder, ik denk dat de gemiddelde engelse tuin meer variatie heeft. Bumi hield toen ie nog bij bewustzijn was in elk geval erg van begonia's. De Japanse Hello Kitty dames willen zo'n beetje met iedere bloem op de foto dus die zijn we snel voorbij gesjeesd. Er lag nog n mini Bellagio halverwege maar ook dat stelde niet veel voor.

Na nog even kort het plaatselijke marktje te hebben bezocht gingen we het busje weer in naar Doi Suthep, de tempel boven op de berg. Daar was het al behoorlijk druk. We kozen voor de kabellift omhoog naar de tempel en deden de 306 ipv 200 treden wel op de terugweg.
Indrukwekkende tempel, erg mooi gelegen op de berg. Helaas was t uitzicht op Chiang Mai naatje, te veel smog.
Via de trap terug gegaan, onderaan waren wat schattige kindertjes in traditionele kleding door hun ouders neergezet.
Jan vroeg of ze met z'n drieën bij elkaar wilden staan voor een foto, dan wilden ze 'money' zei t oudste klederdrachtje. Jong geleerd........
Terug in CM heeft de chauffeur ons afgezet bij een traditioneel Thais restaurant. Het was er smoordruk en dat is meestal een goed teken. Nou, we vonden het 3x niks. We hadden curry kip met groenten. Groenten waren er wel, kip bestond uit botjes. Jan vroeg nog na of t klopte en het klopte volgens het meisje. Okeeeeeee. We waren snel weer weg, ik heb t meeste laten staan.
Toen zijn we op zoek gegaan naar de tempel met de lionbuddha, de tempel hebben we gevonden, de lionbuddha was niet thuis. Waarop we zijn teruggelopen naar het hotel en daar allebei binnen 10 minuten in diepe slaap lagen.
Op onze wandelingetjes worden we constant aangesproken, willen we toektoek?
En langs de straat staan stoelen opgesteld waar je een voetmassage kan nemen. als je langsloopt begint steevast n clubje dames in koor: sawadeeeeee kaaaaaaaaa, you won massaaaaaaaaaaa. (Stijn, ik hoor t je zeggen) lachen, ze zijn doorgaans meer geïnteresseerd in hun mobiele telefoontjes dan jouw voeten.
Na ons verkwikkende slaapje hebben we een pizza gegeten bij La Fontana, de eigenaresse schijnt Italiaans te zijn dus daar vertrouwden we op. Thaise bediening bracht 1 pizza, soms lastig dat hun engels zo slecht is dat ze niks begrijpen, toen we deze op hadden hebben we nog maar besteld. Zo ging t ook, ze waren iig lekker.
Overigens, we hebben nog geen kakkerlak gezien terwijl we daar in Las Vegas niet naar hoefden te zoeken.
Na de pizza de kunstkelders ingedoken, waar kunstenaars aan het werk zijn en verkopen en toen hadden we t weer gehad voor de dag. Nog even bedacht wat we morgen gaan doen, niet al te veel waarschijnlijk.

Stijn

Als ik jullie verhaaltjes lees, krijg ik toch wel het idee dat ik het één en ander heb gemist toen, haha. Kakkerlakken heb ik eigenlijk ook alleen in Bangkok gezien, maar jullie sliepen natuurlijk veel te luxe om die in je hotelkamer tegne te kunnen komen ;)

Jemoeder

Ik bedoel ook meer op straat!

nel

kakkerlakken zijn intussen al opgegeten. Die botjes in je "kip" ?

CP

Dus Jan heeft zich er in laten luizen om door zich zo'n broek aan te smeren. Ik dacht dat ie zijn uniform had meegenomen ;-) Hoe was de WC in Phu Ping Palace?

Ron

Jan ik mij voorstellen dat ze je blote benen niet wilden zien