Thailand2015.reismee.nl

Chiang Mai

Chiang Mai
Vanmorgen hebben we n ontbijt gescoord bij de Mac, doen we niet weer, punt
Daarna hebben we de was naar de wasserij gebracht, is vanavond klaar,
Het oude centrum is op loopafstand en wij zijn Hollanders, dus we lopen wel n stukkie. Op ons mapje stonden enkele Wats en die hebben we bezocht, zaten erg mooie exemplaren tussen maar we hebben nu wel genoeg Buddha's gezien en na n lunch van salade, frietjes en loempiaatjes geserveerd door een ladyboy zijn we terug gewandeld naar t hotel, daar even bijkomen en er weer op uit om een toer voor morgen te scoren. Dan gaan we nog 1 tempel bezoeken die in de bergen ligt en een prachtig uitzicht over de omgeving schijnt te hebben. We moeten 200 treden beklimmen om er te komen. Juffrouw vroeg of we ook pooping place wilden? Tja en dan gaat t mis, ik dacht wat heeft zij daar nou mee te maken dus ik zei no. Maar het blijkt een paleis te zijn met prachtige tuinen die momenteel erg mooi schijnen te zijn, veel bloesem en vogels, vlinders. Phu Ping heet het dus. Dat Thaise Engels.......
Na dit geregeld te hebben zijn we de markt weer over gebanjerd.
Voor woensdag hebben we n vlucht naar Krabi geboekt, 16 uur met de bus = 2 uur vliegen.
Mensen leven hier makkelijk, je zet n tafeltje en stoeltje op straat, legt er n rekenmachine op en je hebt n kantoor, we blijven t grappig vinden.
Vanavond hebben we shabu gegeten. Bij binnenkomst werd gevraagd welke soep we wensten? Jan zegt ik hoef geen soep, no soup. Jongetje vroeg t nog n keer, nou kippensoep dan maar. Komt ie met 2 pannen kippenbouillon aan die via n gat in de tafel op n kookplaat kwamen te staan. Van een lopende band konden we schoteltjes met ingrediënten plukken en zelf in de soep gooien en gaar koken. Soort fondue. Er was ook sushi te krijgen en gefrituurde garnalen e.d. Lekker pittig sausje erbij, lekker hoor, maar niet alles wat voorbij kwam was te definiëren en ik weet zeker dat ik dingen heb gegeten waar ik normaal gesproken niet over zou piekeren, heb ook iets laten staan wat ik na 1 hap echt niet wegkreeg, vermoedelijk inktvis of stierekloot. Er kwam n Engelsman type bouwvakker tegenover ons zitten die van alle voorbijkomende schoteltjes iets pakte wat ergernis opriep bij onze Japanse buren, gelukkig kwam z'n Thaise vriendin m uitleggen hoe t moest, waarop hij alles door elkaar prakte en met de soeplepel naar binnen schoof. De koks stonden vol verbazing toe te kijken en de bediening liep te lachen.
Na nog koffie bij Starbucks te hebben gedronken hebben we de was opgehaald en drinken nu n wijntje op de kamer. We moet vroeg op morgen, naar pooping palace.

CP

Pooping palace moet Janneman toch wel aanspreken. Hebben jullie al echte Thaise koffie gehad?

nel

hihihilarisch!