Thailand2015.reismee.nl

Chiang Mai

We hadden 1e klas bustickets (7,50 pp)geboekt naar Chiang Mai, een luxe bus met hostess en een pakketje met wat koekjes, water en n verfrissingsdoekje horen daar bij. Dit keer wisten we welke stoelnummers we hadden en desondanks deed Jan nog n poging onze achterburen uit hun stoel te verdrijven. Onderweg hebben we wat liggen dommelen en naar buiten kijken, weer veel handel en leven langs de weg.
Na ruim 5 uur bussen stonden we tegen 18.00 in Chiang Mai. We waren de bus nog niet uit en om ons heen gekeken of werden besprongen door allerlei chauffeurs die ons weg wilden brengen, de prijzen varieerden weer enorm maar we worden al goed in t onderhandelen.
Ons hotel ligt vlak bij dé avondbazaar, ongelooflijk zo groot als die is. Op de bazaar hebben we wat gegeten en nog n poos rondgescharreld. Alles is hier te koop, van zeep tot horloges maar het meeste is nep en nergens een prijs te vinden, die bedenken ze ter plekke en zakken met enorme vaart als je niet geïnteresseerd bent. We hebben ons de ogen uitgekeken. Kinderen die op een stapel dozen langs de weg liggen te slapen terwijl pa of ma bij t kraampje zit, niemand kijkt er van op.
Een hoop toeristen hier, we horen nu veel Nederlands terwijl we tot nu toe de indruk hadden dat heel Frankrijk hier rondloopt. Wat we in Bangkok nauwelijks zagen maar hier wel zijn de veel oudere Europese mannen met jonge Thaise vrouwen, op t zielige af.
Chiang Mai ligt in een bergachtige streek en wordt de roos van het noorden genoemd vanwege al het moois dat er te zien is, dat gaan we morgen checken.

Irma

Je kn leuk schrijven Emma! Lijkt me een geweldige reis. Ik ga nu de fotos kijken!
Veel plezier nog...