Thailand2015.reismee.nl

Ayutthaya

Het lijkt of we in de jungle belandt zijn, afgelopen nacht was het een herrie van allerlei dieren, niet storend maar niet te negeren. Ik heb hier al de mooiste vogeltjes gezien, grote schildpadden, vlinders, maraboes, ooievaars, gekko's, eekhoorns, olifanten en heel veel honden.
Gisterochtend op fietsen van het guesthouse Ayutthaya in gefietst, we hadden een routekaartje langs de dingendiedemoeitewaardzijn. Het is even opletten in het verkeer omdat hier links gereden wordt. Opvallend is dat hoewel ze wel hard rijden over t algemeen de Thai erg rustige verkeersdeelnemers zijn, er wordt niet veel getoeterd en men wacht rustig ook al heb je geen voorrang ;-). Die tuktukjes knallen er ook over. Ten eerste de Wat Maha Tat bezocht, de grootste met het waarschijnlijk meest gefotografeerde buddhahoofd in de boom.
We hebben de route niet helemaal afgemaakt, het was bloedheet en de fietsen waren nou ook niet bepaald comfortabel, bij mij deed maar 1 rem het en ook nog met met een kabaal dat de halve straat opschrok. Onderweg langs een olifantenkraal gekomen waar men een ritje op de olifant kan maken. Wij hadden al afgesproken dit niet te gaan doen, hoewel t lijkt dat ze de dieren goed verzorgen hakken ze wel met een haak in de koppen, de meeste olifanten hadden wonden op hun kop, daar hangen ze dan een kleedje over. De oli's werden wel lekker afgespoeld. Bij de ingang zat een jonge olifant op z'n gat en daar kan je mee op de foto. Ik heb daar niks mee, snap wel dat de mensen hier ook hun brood moeten verdienen maar nee bedankt.
In ieder geval vonden we dat we na het cultureel uitje wel n zwembadmiddag hadden verdiend en daar hebben we de rest van de dag een beetje luierend doorgebracht. Heerlijk vertoeven hier in de Guesthouse. De mensen zijn supervriendelijk en relaxed, informeren elke dag naar Jan's ogen(verstopt achter de zonnebril) maar we kunnen melden dat het beter gaat, de klotszakken zijn klotszakjes geworden. We hebben hier gegeten en verder niet al te druk meer gemaakt.

Afgelopen nacht waren de beesten iets rustiger maar ook nu ik voor de hut dit zit te typen is het een gekwetter van jewelste. Boven de deur zit een klein duifje te broeden en trekt zich niks van ons aan. Straks gaan we naar Sukothai met de bus, rit van 6 uur.
Tot morgen!