Thailand2015.reismee.nl

Bangkokdag 3, 32 graden

Vanmorgen werden we na lekker doorgeslapen te hebben, wakker van eentonig luidsprekergeblaat buiten én de telefoon(?)
Blik op de klok zei dat t kwart voor 8 was. Het geblaat bleek van n school achter het hotel te komen waar allemaal jongetjes en meisjes een ochtendritueel deden op n sportveld.
Het telefoontje was erger, waar we bleven voor de fietstoer. Oeps, onze wekker stond op stil. Gaat lekker hiero. In ieder geval gingen we dit niet meer redden maar zijn ze erg soepel bij Co van Kessel en hebben ons ingeschreven voor de tocht van 14.00 uur. 3 x scheepsrecht.
Jan had gisteravond al wat last van gezwollen ogen en galbulten maar vanmorgen was t helemaal erg, ogen dicht en dikke bulten, net n Thai (de ogen) en zag er niet uit.
We zijn eens nagegaan waar t van kon komen, het eten kon haast niet de boosdoener zijn.
Hij voelde zich niet heel lekker vanmorgen. Terwijl ik met mijn Thai op de lift stond te wachten om naar t ontbijt te gaan viel t me op dat mn ringen wel gepoetst leken, zo glommen ze en toen viel ook t kwartje: ik had mn haar gewassen met shampoo van het hotel en Jan gebruikt deze om zich te wassen. We denken dat dat de boosdoener is en hij mag nu geen zilverpoetsshampoo van het hotel meer gebruiken, tis rotsooi.
Na t ontbijt zijn we met de watertaxi naar het Grote Paleis gegaan. Daar kon je over de koppen lopen maar we zijn toch gegaan. Erg mooi allemaal, koningshuizen all over the world beknibbelen niet op hun huisvesting dat is wel duidelijk. Intussen was t alweer lekker warm, vandaag iets minder smog dus de zon brandde er lekker in.
Na het paleis zijn we met de watertaxi een stuk stroomafwaarts gegaan en waren keurig op tijd bij de fietstoer. Op n Deens gezin na waren het allemaal Nederlandse deelnemers, groepje van 12 personen. Jacky was onze gids met Eddy in de achterhoede. Zo'n fietstoer is beslist een aanrader. hoewel er geen systeem in het verkeer lijkt te zitten gaat het opvallend soepeltjes en bij het oversteken van drukke wegen zwaait Jacky met haar petje en iedereen wacht keurig tot de sliert fietsen voorbij is. We zijn over en dwars door markthallen vol groenten en bloemen n geuren gereden, door smalle straatjes en steegjes vol motoronderdelen en dwars door "woonwijken". Het is armoe troef in Chinatown desondanks zijn de mensen vriendelijk en niemand deed geïrriteerd, integendeel.
Herkende hier en daar stukjes waar Wie is de Mol vorig (?) jaar is opgenomen.
Onderweg hebben we een aantal stops gemaakt o.a. bij een tempeltje waar Jacky uitleg gaf over het hoe en waarom, erg leuk. Ook mochten we een bloem offeren en wierook aansteken.
Met een boot de rivier overgestoken om in Thon Buri ook een rondje te fietsen, Jacky legde uit dat hier veel mensen wonen die in het centrum werken maar iets meer geld hebben en dan uit het stinkende centrum wegtrekken. Toch waren hier ook veel krotwoningen. Jacky verdient 300 baht per dag(ongeveer 7,50) dat is n gemiddeld inkomen, voor de krotwoningen moet 500 baht huur per week worden betaald. Best veel voor niks.
Rond 17.00 waren we terug en hebben we een eindje verderop met uitzicht op de rivier gegeten.
Jan vis en ik n curry, was weer lekker.
Toen t donker begon te worden kwam er n zeer irritante zwerm vliegjes opzetten en zijn we m snel gesmeerd en in een half uur teruggelopen naar het hotel, gedoucht en nu lekker met n koud Chang biertje onderuit. De galbulten bij Jan trekken langzaam weg, morgen zal het n stuk beter zijn. Dan gaan we na het ontbijt met de trein naar Ayutthaya, onze volgende bestemming.

Bolle

Goed te lezen dat jullie het leuk hebben gehad.
Neem aan dat de foto van Jan (met bulten) nog volgt.
Zal de foto niet op het werk verspreiden. Zo ben ik niet!

nel

Em, valt je haar nog niet uit?If yes, dan weet je waar het van komt!
Ook wij willen graag de bultogen van Jan zien en beloven hem er later niet mee te pesten....

Emmy

Mocht van de ijdeltuit absoluut geen foto maken van t drama.

Bert

ben ook benieuwd naar een foto van Jan met de ogen dicht. Zijn oren zitten al jaren dicht dus dit kan er nog wel bij.
Fietstocht is geweldig he

chris o

ik denk dat fred zich al jaren met deze shampoo wast. Blij dat het goed met jullie gaat en goed oppassen, Scherp alert en weerbaar

Ron

Jan je kan toch wel gewoon zeggen dat je geen zin hebt in te fietsen :) Mooie foto's en Emmy weer mooi geschreven.

Dp

Leuke dag! Op die shampoo ogen na dan. Da's voor haar Jan!

Dp

Paleis is moói he? Kan Soestdijk niet tegenop

Twan

Hardstikke leuk even Em......
Wij gaan volgens jar weer

Twan

Even Moët ziijn LEZEN

Jan

Klap op klap krijg ik hier in Thailand, maar ik ben blij dat iedereen zo met mij meeleeft. Ik kan nog steeds en beetje zien tussen de spleetjes door.

Bolle

Anders lease je daar toch gewoon een hond.
Peter heeft zich op "jouw" plekje genesteld. Wij zien het verschil niet.