Thailand2015.reismee.nl

Bangkok dag 2. 33 graden

Afgelopen nacht waren we na een paar uur klaar wakker en dat bleef zo tot de wekker af ging. We moesten er op tijd er uit omdat we de fietstocht gingen doen maar Jan zag t niet zitten en draaide zich weer om. Ik heb de fietstocht verplaatst naar morgen, dat was geen enkel probleem. Toen toch nog n poosje geslapen waardoor we helaas het luxe ontbijt hebben gemist. Beneden in het hotel is n soort barretje waar je ook kan ontbijten, dus hebben we daar n croque madame gegeten (met frites). Stevige hap. Daarna de deur weer uit, dit keer namen we de skytrain, het woord zegt t al, de treinen rijden over n traject wat boven alle verkeer is aangelegd. Het station ligt tegenover het hotel en na het kopen van een dagkaart zijn we een eind noordelijk gegaan. Daar uitgestapt en na weer een 'flinke' wandeling kwamen we bij het paleislijk Museum en een tempelcomplex van Rama V.
Z'n as schijnt er te liggen maar we mochten niet overal komen omdat de monniken zaten te neuriën.
Dus die as hebben we gemist. Ze houden hier wel van tierelantijntjes, dat is duidelijk.
Ook hangt er hier en daar eten in de bomen als offer, sommige bomen hebben sjaals om en overal staan offerplekjes in de stad.
Na de tempel zijn we t lange stuk terug gewandeld. Onderweg een leguaan, schildpadden en vreemde vogels gezien.
Terug in het centrum eerst naar het nieuwste en modernste winkelcentrum van Bangkok geweest, Siam Paragon. Gucci, LV, Louboutin etc. Ze hadden niks naar onze smaak. Toen op zoek naar wat vloeibaars want het warme water hadden we al lang op.
Barretjes waren er niet dus het werd n frappucino bij Starbucks. Jan's first ever. Hij heeft m opgedronken zowaar.
Daarna zijn we met de skytrain naar de pier gereden voor de watertaxi, we weten nu hoe het werkt en vandaag konden we gelukkig zitten, gisteren stonden we als haringen in een ton en de boot legt zeer kort aan bij de steigers, ben je niet snel genoeg kom je niet van de boot af, ze varen gewoon weg. heel apart.
Bijna naar het eindpunt is ongeveer een half uurtje, daar aangekomen naar Khao San rd gelopen en ons daar een poos vermaakt. Het is er erg druk en er is n hoop te zien en te koop, lijkt een beetje n alternatieve buurt met n hele hoop gezelligheid, muziek en marktkraampjes met van alles. Grappig was dat ze een kortere route aangaven dwars door een cafe, bijzonder.
We hebben bij n restaurantje wat gegeten. Door de warmte hebben we niet heel veel trek en de porties zijn gelukkig niet heel groot. Jan penne met vis, dat kwam snel en ik pad thai waar ik heeeeeel lang op moest wachten, die was het meisje vergeten door te geven waarschijnlijk. Opperhoofd Eucalypta kwam zich er mee bemoeien en het meisje kreeg ter plekke een uitbrander. Beetje sneu, we zaten relaxed met n koud biertje voor ons naar alle types die voorbijschoven te kijken en hadden totaal geen haast.
Na het eten hebben we nog wat van de gezelligheid gesnoven, het ruikt! van alles komt je tegemoet, van putlucht tot wierook, kruiden, saté van t rooster en veel honden, die ruik je helaas ook.
Na de leerschool van gisteren zijn we snel tot een akkoord gekomen met n taxichauffeur, no stops, no more money, tot weglopen aan toe. Oh, toen wilde hij toch wel. Bleek wel n aardige vent die ons in 20 min terugreed zonder stops. Vertelde wat over Bangkok. 10 miljoen mensen wonen in deze mierenhoop. Terug in t hotel heb ik n bad genomen waar ik bijna in slaap dommelde. Nu t verhaaltje nog even en morgenvroeg dan fietsen. Ik hoop dat we vannacht beter slapen.

Stijn

Al een smoothie gehaald? (Oa kraampje aan het begin van Khao San Rd - noordwest-kant) Kan je zelf je fruitsoorten uitzoeken en gooien ze ter plekke in de blender.