Thailand2015.reismee.nl

Phang Nga en Ko Pha Ngan

Gistermorgen, na een koude douche in ons 3 in 1 badkamertje, (de buurman was vergeten de knop om te zetten voor de waterdruk;-)) schoven we voor het ontbijt aan bij een wat ouder stel wat ook met de boottour mee zou gaan zo bleek. David en Carol uit Evergreen boven Denver.
We raakten uiteraard aan de praat en zij vertelden nu voor 6 maanden door Azië te reizen, ze waren in januari begonnen.
Carol doopten we al gauw Edith Bunker, maar supervriendelijke mensen.
Rond half 9 werden we gehaald door een song theaw, een soort tuktuk voor een man of 8.
De chauffeur ragde ons druk toeterend door het verkeer naar de steiger waar de longtailboot lag te wachten. We hadden een groep van 7 fransen, 2 spanjolen, 2 amerikanen en 2 dutchies, toen we allemaal aan boord waren geklauterd voeren we de rivier af richting zee.
Halverwege begonnen de mangrovebossen en zijn we afgeslagen voor een tochtje mangroven. erg leuk, hier en daar een visser en vogels, meer kom je er niet tegen. Er zullen vast een hoop dieren leven maar die boten maken zoveel herrie dat alles op de vlucht slaat.
Na de mangroven voeren we de Andamanzee op, de kust is bezaait met stijl oprijzende rotsen, hongs genoemd. We hebben een behoorlijke tocht gemaakt, waarbij we zijn gestopt bij Khao Phing Kan het eilandje met de 'rots' waar James Bond zich ontdeed van boeven in the man with the golden gun, nu een toeristische trekpleister van jewelste. We hebben geluncht op een piepklein strandje op n rotseiland en nog n grot bezocht. De kust hier is erg mooi en er wordt veel kano gevaren en gesnorkeld. Op de terugweg hebben we aangelegd bij een drijvend vissersdorp met n enorme Moskee, geen geld om hun kont te krabben maar wel n protserige moskee, je snapt t soms niet. Na hier wat te hebben gedronken en foto's te hebben gemaakt zijn we teruggevaren en waren we rond 17.00 uur weer terug in Phang Nga waar we nu wel een warme douche konden nemen. We bedachten dat we aan de overkant zouden eten en de amerikanen kwamen ook net naar beneden met hetzelfde plan, dus hebben we gezamenlijk gegeten en uiteindelijk kwamen de spanjolen en fransen ook nog binnen.
Jan had pasta met knoflook(errug!) en ik had Thonsuka of zoiets, moet ik nog even opzoeken, het was iig erg lekker. Het internet in het hotel is naatje en de Toski tv deed t ook niet, Jan heeft in de lobby foto's zitten uploaden en ik ben lekker gaan slapen, t is een leuke dag geweest.
Vanmorgen hebben we David en Edith uitgezwaaid na mailadressen te hebben uitgewisseld en we hebben een uitnodiging om in Evergreen aan te komen als we de Rockies over gaan doen bij beter weer. We hebben onze koffers gepakt en naar t busstation gelopen om een bus te nemen naar Krabi.
T blijft apart, op t station zit n mannetje achter n tafeltje buskaartjes te verkopen. Meteen bied hij aan dat we ook met n minivan naar Krabi kunnen. Vertrek binnen 5 minuten.
En dat alles voor 100 baht (2,50) de keus was snel gemaakt, dus wij in de minivan en op weg. Buiten een paar stops om wat spullen af te geven waarbij geven veel gezegd is, t meeste werd op straat gekwakt, waren we anderhalf uur later in Krabi.
Meneer heeft ons keurig afgezet op t punt vanwaar we de bus naar Surat Thani en de Donsak Pier moesten hebben. Dat ging allemaal vlot en na nog n behoorlijke busrit vertrokken we om 16.00 met de sneldienst naar de eilanden. Na een uur waren we bij Ko Samui en nog n dik half uur later op Ko Phang Nga. Een hoop gezelligheid hier.
Erg veel scooters ook! Ons appartementje ziet er prachtig uit en we hebben zeezicht, bij avond allemaal groene lichtjes op zee van de inktvisvissers. De mevrouw van t resort is zeer vriendelijk en behulpzaam en we hebben lekkere noodels bij haar gegeten. Ze heeft een hond die enorm schooit, hij tikt je ook even aan met zn poot mocht je niet door hebben dat hij naast je zit. Ze klaagde al dat hij t toch steeds voor elkaar krijgt en gasten hem wat toestoppen. Tja, van ons heeft ie niks gehad, even goede vrienden.
Er zit naast onze kamer een beest te roepen, we moeten morgen even vragen wat het is, nooit eerder gehoord, en daarstraks een motvlinder size big binnen, maar die is nu weer buiten waar hij hoort. Morgen een stranddag.

Wilma

Leuk om jullie verhalen te lezen vooral als je met een behoorlijke griep in bed ligt.Bikkel ligt erbij en Jan, hoe durf jij hond te eten, ik was licht ziek toen ik dat las.

Wilma

Lieve gRoetjes trouwens.

Dp

Leuk! Als je richting Bangkok v h eiland weggaat kan je met een supersnelle catamaran, dan ga je eerst langs
Ko tao

Em

Klopt, we hadden nu ook n catamaran en nemen deze ook naar Chumphon. Tao schijnt ook leuk te zijn.

Stijn

Gaan jullie ook naar het Ang Thong National Marine Park? Dat was een leuke boottrip. En vermijd Had Rin daar in het zuiden, tenzij jullie zin hebben in doorgedraaide britten en buckets drank willen drinken ;)

Em

Stijn, Jan heeft net kaarten gehaald voor de FMP van morgenavond. Slechte keus?

JP

Wilma, een lekker klaargemaakte Chiwawawawawa gaat er altijd wel in. En dan heb ik het nog niet eens over een malse Labrador-biefstuk.

Stijn

Zeker niet, vooral het fikkende touwspringen moet je een keer gedaan hebben.